TENS-hoito ja sormenjälkitunnistuksen arvoituksen ratkeaminen

Mulla aloitettiin tänään TENS-hoitoa jalkoihin, eli Transcutaneous Electrical Nervous Stimulation.
Se on sähköistö kivunhoitoa, esimerkkinä mä saan sitä jalkoihin.
TENS-laite lievittää kipuja ja poista kehon jännitystiloja ärsyttämällä hermoja sähköisesti ihon kautta.







TENS-hoito on lievempää kuin mitä olen saanut CAM-hoitoa, mutta sähköhoidot ei selkeästi ole mun juttu, koska tulen aina hieman kipeämmäksi niiden jälkeen. Toisaalta olen kuullut, että vanha trauma ensin puhkeaa ja sen jälkeen alkaa parantuminen. En tiedä onko se ihan näin. CAM-hoidon jälkeen jouduin kahdeksi viikoksi pyörätuoliin, mutta tää TENS-hoito on ollut ihan okei, se ei aiheuta niin pahaa jälkeä.

Mulla on molemmat polvet mennyt, ja vasempaan jalkaan tuli hermovaurio, jota yritin parannella TENS-hoidolla, tuloksetta. Nyt jalkaan saattaa polttaa kesken kävelyn tai seisonnan, tuntuu kuin tuhat polttiaista pistäisi ja jalkaa kuumottelee, istuminen on ainoa mikä auttaa, kun saa jalan lepoon ja lihaksen offille.

Mun iPhone lakkasi ittensä irti sormejälkitunnisteen kanssa, ihmettelin syytä todella pitkään ja hermot meinasi mennä, loin jopa kaksi eri sormitunnistetta, jotta sain sormenjäljen toimintaan, kunnes se taas lakkasi. Huawei toimi moitteettomasti sormenjälkitunnistuksen kanssa, eli tästä voimme päätellä Huawein olevan herkempi tunnistamaan sormenjälkeä. 😁 Lopulta Huaweikin lakkasi tunnistamasta sormenjälkeä, silloin vasta tajusin katsoa sormenpäätä ja se olikin aivan auki. 😟  Mutta mysteeri ratkesi ja joudun käyttämään koodia puhelimessa, koska sormenpää on milloin minkäkin näköinen.







Sain postissa joltakin ihanalta Working Hands nimistä voidetta, mutta sekään ei tahdo riittää näihin sormiin, ihaninta tässä on että joku on kuunnellut ja nähnyt vaivan käynyt hakemassa voidetta, joka voisi auttaa.





On ihana saada paketteja teiltä, olen saanut nyt monia lahjoja. Muistan kun sairastuin, niin silloinen paras ystäväni sanoi, että tehdään jokaisesta päivästä mun syntymäpäivä, että unohtaisin kaiken sen pahimman, se olikin mukavaa, sain joka päivä olla päivänsankari ja joka aamu sain päivänsankarin toivotukset. 

Nyt mulla on ollut juhlaa aina kun saan postia teiltä rakkaaat, saan lähes päivittäin vähintään kirjeitä, ne ovat kultaakin arvokkaampia mulle ja saa jaksamaan juuri tätä mitä teen. Tää ei aina ole helppoa jakaa kaikkea rumaakin, rumimmat asiat jätänkin pois, mutta joka tapauksessa jaan todella paljon informaatiota, mitä monikaan ei tiedä. Mutta kiitoksia satelee senkin edestä, etenkin alan ammattilaiset ovat kiitosllisia, jotta he voivat ymmärtää potilaitaan paremmin.

Kommentit

  1. Ihanaa kun aloit kirjoittaa blogia, saa kuulumisesi tätäkin kautta. Toivottavasti tänään on hyvä päivä❤️

    VastaaPoista
  2. En tiedä, ootko tullut ajatelleeksi, mutta kannustat tavallaan myös niitä jotka kamppailevat nettikiusaamisen ja sen kohteeksi joutumisen pelon kanssa. Sun tapaus surullisella tavalla osoittaa sen, että joku haluaa aina purkaa pahaa oloaan ja kiusata, vaikka kiusattu olis miten pahassa ja kohtuuttoman vaikeassa tilanteessa. Mun kimppuun käytiin netissä yli 10 vuotta sitten, kun julkaisin musiikkia harrastelijana. Haukuttiin mun ulkonäköä ym. En osannut suhtautua siihen, vaan yritin muuttaa " väärää käsitystä " ja ihmettelin mitä tein väärin, kun sellainen väärä käsitys oli muodostunut. En halunnut enää olla esillä, koska se oli niin raskasta ja käsittämätöntä. Myöhemmin tajusin, että jos on esillä ja toteuttaa itseään, jotkut alkavat käyttää sylkykuppina ja kyse ei ole minusta ollenkaan, vaan se riittää että olen esillä. Tein tavallaan jotain oikein, koska sain vihaajat niskaani. Mulla on kutsumus mutta tää maailma on niin raadollinen, että ei tee mieli olla esillä. Sun tapauksen seuraaminen on vahvistanut käsitystä, että ne jotka haluavat kiusata keksivät mitä tahansa ilman moraalia ja heille on turhaa yrittää selittää itseään ja tekemisiään. He tarttuvat vain jokaiseen selitykseen ja kääntävät sen materiaaliksi uuteen kiusaamiseen. Jotkut persoonallisuushäiriöiset pahoinvoivat ihmiset ovat jääneet elämässään yksin, ja julkisuuden henkilöt toimivat heille kiusaamisen kohteina kun kukaan lähellä ei siihen enää alistu. Olen sun tapausta seurattuani tajunnut, että ihan hyvin voi vapaasti muiden kakkapuheista välittämättä toteuttaa itseään, koska sekopäät ei jätä ees saattohoidossa olevaa rauhaan. Vika on sun kiusaajissa, eikä niille tosiaan kannata selittää mitään eikä antaa huomiota. Trollia ei kannata ruokkia, koska se vain kasvaa siitä. Toisaalta, älä anna niille sitä tyydytystä myöskään että annat niiden pelottaa sut pois. Halusin kertoa tän oman tarinani siksi, että et ehkä oo tullut ajatelleeksi tätä puolta asiasta, että oot antanut myös esiintyjille ja taiteentekijöille vertaistukea. Yritä ajatella, ettei ne kiusaajat todellakaan tunne sua ja kaikki fiksut tyypit tietää että ne on niitä kauheita tyyppejä, etkä sinä. Normaali ihminen tajuaa, että vain sun lähipiiri tietää millainen oikeasti olet. Paljon voimia kaikkeen. Et ole kenellekään mitään velkaa.

    VastaaPoista
  3. Tsemppiä paljon ja kiitos blogistasi! 💫💗

    VastaaPoista
  4. Mulla oli joskus niin kuivat sormenpäät, ettei saatu sormenjälkeä passia varten. Sulla voi olla sama juttu kännyn kanssa. Voimia ja iloa päivääsi! ❤

    VastaaPoista
  5. Sinulla on hyviä kirjoituksia vaikka tilanne on mikä on. Osaat iloita pienistä asioista😀 Toivon sinulle kaikkea hyvää ja jaksamista arjen askareisiin🏵️🌻

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit