Kun vain väsyttää

Olen ollut pitkään todella väsynyt,  olen nukkunut suurimman osan päivästä, eikä mulle ole jäänyt ns. omaa aikaa, koska muutoin täällä on aina joku mun kanssa.
Nyt viikonloppuna oli ihanaa, mun kaksi eri tätiä oli mun kanssa, tädit on kyllä rikkaus ja rakkaus. Toinen tätini tuli perjantaina, hauskuuttelimme ja puhuimme ihan oikeista asioista, on rikkautta saada jakaa omaa sydäntään. Lauantaina tuli toinen tätini, silloin nukuin kyllä paljon sinäkin aikana, mutta sille ei voinut mitään, kun silmät menevät umpeen, ne vain menevät. Vastapainoksi heräsimme ajoissa, heräsimme tänään viideltä ja kerkesimme vaikka mitä. Ei aivan tajuttu että tänäänänhän on sunnuntai ja kaupat aukeavat vähän myöhemmin, oltiin jo 7 aikaan lähdösssä kauppaan, kun hoitajat muistuittivat, että nyt on sunnuntai ja meidän lähikauppa tuskin on niin ajoissa auki. Varmistettiin asia ja lähdettiin uudestaan 9 aikaan kauppaan, kun se aukesi. 😁 Oon juonut kuin hullu karpalomehua ilman makeuttamista ja se on toiminut todella hyvin. Noh, nyt se karpalomehu loppui osastolta ja vasta huomenna tulee lisää, kaupassa käydessäni etsin karpalomehutiivistettä, mutta eihän sillä ole menekkiä noin pienessä lähikaupassa. Ostin vaihtoehtoisesti sitten Ekströmsin Vanhan Ajan Mustaherukka -mehua, en lukenut sisällysluetteloa kuin vasta takaisin päästyämme. Ensimmäisenä luke tietenkin itse mustaherukkatäysmehu tiivisteestä, ja seuraavana lukee SOKERI, meinasin menettää unet kun mietin, mihin kaikkeen pitää tunkea sokeria ja vielä noin mittavissa määrin.

Kerkesimme siinä välissä käydä katsomassa vallihautoja, mitä tässä lähellä on. Me ollaan kaikki  todella luonnonläheisiä ja se on minusta hieno luonteenpiirre. Arvostamme luontoa sellaisena kuin se on ja ilakoimme pienistä asioista ihan jo luonnossa.

UMK ja Euroviisut

Onneksi olkoon Aksel Kankankaanranta. Me ollaan viimeksi pärjätty Euroviisuissa Lordin aikana, kyllähän sitä aina toivoo, että tänäkin vuonna pärjättäisiin, mutta ei se ihan niin ole mennyt.

Koronavirus

Mua on pelottanut ainakin koronavirus, koska se vain leviää, onneksi me ollaan täällä aikalailla kuin pankkiholvissa turvassa, eikä meillä ole ollut edes epäilyksiä. Mutta kokonainen koulu on jättänyt opetuksen kesken ja 90 oppilasta on altistunut virukselle. Eniten mua henkilökohtaisesti ainakin pelottaa virus, koska se on aika arvaamaton ja mun perussairaudella en tiedä, jaksaisiko mun kroppaa virusta. Mitä se virus sitten tekee, miten se toimii kehossa ja mikä se sen funktio on. Nämä asiat mietityttävät ja saavat varpaisilleen.

Kun vain väsyttää:

Olen huomannut olevani paljon väsyneempi ajan kanssa, voisin nukkua vain päivät pitkät, mutta se kuuluu osana mun perussairautta. Olen tehnyt sängystäni kunnon laiskanlinnan, mitään ei kyllä puutu ja tyynyjä on joka lähtöön, on kaarevaa, koristetyynyä ja aivan normityynyjä. Kun sänky on se paikka, missä viettää eniten aikaa, toivoo sen myös olevan mukava ja kutsuva. Olen ostanut myös fleecepeittoja, jotta saa vähän viilennystä päälle haluttaessa ja pään alla olevalla kaarityynyllä on myös aivan oma pehmeä höyhensaarille houkutteleva tiikerikuosinen pehmopeitto. Eihän se aina ole kiva, että vain väsyttää, kun haluaisi olla läsnä, jos joku on kylässä ja mä vain nukun. Onneksi mulla on sellaiset ihmiset ympärillä, jotka ymmärtävät mun unen tarpeen ja sen, että en aina voi olla viihdyttämässä. He valvovat untani ja ovat iloisia kun avaan jälleen silmäni ja olen jälleen tällä planeetalla.

Aamuisin oon aina täynnä energiaa ja herään ennen viittä, mutta vastaavasti alan hiipumaan siinä 9-10 aikoihin, jolloin on pakko ottaa ensimmäiset päikkärit, jotka voivat venyä 12 asti. Jaksan olla hereillä parin tunnin pätkiä, sitten mun on pakko saada käydä höyhensaarilla. Joka päivä samaa kaavaa. Nytkin olen ollut tämän kirjoituksen verran hereillä ja aloitin n.45min sitten, nukahtelen istualteen, nukahtaisin vaikka seisaalteen, jos se olisi mahdollista. Nytkin olin nukahtanut läppäriin kiinni, näppäimistön kuva otsassa. Heräsin siihen, että hoitaja tuli tuomaan iltalääkkeitä, ihan kuin mitään ei olisikaan tapahtunut nostin pääni näppäimistöstä, johon hoitaja ehdotti siirtymään sänkyyn.

Nyt teen näin, siirryn sänkyyn ja jatkan sieltä kautta unia.

Ja hei! Ihan siltä varalta että kukaan ei muistuttanut tänään sua siitä kuinka upea sä olet, niin muista kuinka kallisarvoinen ja upea sä olet! Sä olet tärkeä ja sä olet kultaa! Sä olet mittaamattoman arvokas ja sulla on merkitys. <3

Ihanaa Naistenpäivää kaikille naisille. 💓

Kommentit

  1. Ihan siltä varalta ettei kukaan ole sua muistuttanut (varmasti muistuttaakin ja joka päivä!) Sinäkin olet kallisarvoinen, upea, täyttä kultaa mittaamattoman arvokas ♥️

    VastaaPoista
  2. Väsyttää näköjään ihan niin paljon, että jaksaa vuodattaa joka paskalehteen harva se päivä jotakin pakkelit naamassa ja vielä luoda tälle ruikuttamiselle oman "blogin". Yhy-yy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuule Anne, mitäpä jos yrittäisit käyttäytyä. Voisit pyytää anteeksi Janitalta. Hän on todella sairas,eikä hän ansaitse tälläistä kiusantekoa vaan paljon rakkautta ja positiivisia ajatuksia. Mieti miltä tuntuisi itse sairastaa parantumatonta syöpää ja sinua pilkattaisiin julkisesti vain sen takia,ettet halua piilotella sairauttasi vaan jakaa siitä tietoa. Syöpä voi tulla nuorelle ja aina ei parannuta. Minä nostan hattua Janitalle. Voisit sinäkin kunnioittaa häntä ihmisenä, vaikka et hänestä pidä.

      Poista
    2. Kaikille riittää, että Anne vain poistuu palstalta.

      Poista
    3. Olen samaa mieltä Annen ei tarvitse haukkua Janitaa. Trolleja on maailmassa ihan tarpeeksi! Nyt, kun koronavirus jyllää, on tärkeää välittää heikoista ja sairaista! Itse kuulun riskiryhmään samoin kuten Janita vpi vaan pahemmin kuin minä.

      Poista
    4. Hyi mikä teksti. Mene sinä Anne katsomaan peiliin, millainen näky sieltä katsoo. Tuskin mikään kovin kaunis, sisältä ainakaan.

      Poista
  3. Ja mitähän Anne sait tästä vastauksestasi....ilmeisesti hyvän mielen, kun pääsit avaamaan paskamaisen sanaisen arkkusi. Kovasti tuntuu sinua kuitenkin Janitan elämä kiinnostavan, kun ihan tänne blogiin asti tulit katsomaan ja kommentoimaan. Kenenkään ei ole pakko lukea lehtijuttuja tms...ne on ihan oma valinta. Taidat vain olla utelias onneton ihminen, jonka omassa elämässä ei tapahdu mitään mainitsemisen arvoista.

    VastaaPoista
  4. Miksi lukea blogia, jos ei ole blogista tai kirjoittajasta hyvää sanottavaa. Sen ymmärrän jos pitää suunsa kiinni, Mutten sitä että tulee haukkumaan tuntemattomia.

    Kiitos blogista ja voimia :)

    VastaaPoista
  5. Kaikkia hyviä voimia sinulle
    Janita❤️koita jaksaa. Nauti jokaisesta päivästä ja jokaisesta hetkestä. Iloitse, että olet vielä elossa, sillä jokainen päivä on erilainen, vaikka olisikin samanlainen. Olen lukenut välillä sun juttuja. Miksi ihmiset haukkuvat? Se ei ole oikein! Sinä olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet. Kerro joka päivä äidillesi, että rakastat häntä ja olet ihanin äiti. Saan susta turvaa ja lohdutusta. Ja se, että äitisi tukee sinua vaikka sinua väsyttää. Elämä kannattaa elää täysillä niin paljon kuin sielu jaksaa kantaa, älä koskaan mieti sitä. Apua? Kuolenko huomenna vai Kuolenko yöllä. Ajattele positiivisesti. Mikä on elämässä kaikkein ihaninta ja rakkain asia. ❤️

    VastaaPoista
  6. Vastaukset
    1. moi.kaikki.olen seurannut janitan taipaleita alusta saakka ja olen kamalan surullinen että noi kaunis ihana nainen kärsii ja ehkä menehtyy mutta uskon hänen siirtyvän vain toiseen ulottuvuteen ja jatkaa kauneusblogia sieltä käsin,halusin vaan sanoa että toi anne niminen ihminen joka haukkuu janitaa on mitä sairailloinen kateellinen tai katkera,,häpeä jos osaat ,semmoinen joka pystyy haukkumaan vakavasti sairasta ihmistä on hirviö.no mutta jokatapauksessa olet ajatuksissani janita vaikka en sinua tunnekkaan oma kovia kokennut elämäni on opettanut minulle empatian salat ja semmoisena minä synnyinkin ,rukoilen puolestasi ja rakas halaus janitalle,yritä kestää.

      Poista
  7. Janita; jokin tarkoitus kaikella on.Rukoilen myös parantumistasi.
    Uskon myös että parempaa on odotettavissa kuoleman jälkeen, ainakin niiden kohdalla jotka vilpittömästi Rakkautta elämässä tavoittelevat.
    Anne; Käänny kohti valoa ja jätä nuo pimeyden työt taaksesi.
    Opettele sinäkin rakastamaan itseäsi ja lähimmäistäsi kuten Janitakin tekee.

    VastaaPoista
  8. Voimia ❤️rauhaisaa mieltä ❤️

    VastaaPoista
  9. Moi Janita! En sua tunne, mutta rakastan sua lähimmäisenä, ja toivon, että pääsisit taivaaseen. Olen saanut jostain lehtijutusta sellaisen käsityksen, että sulla ei kaiketi ole paljon elinaikaa.

    Jesus Kristus sanoo Raamatussa: [Mark. 1:15] Jälkeenmuutosharkitkaa ja uskokaa evankeliumi.
    [Kreikan sana metanoeo on suom. Raamatunkäännöksissä käännetty useimmiten sanoilla tehdä parannus sekä joissain kohdissa katua, mutta kirjaimellinen käännös kreikan sanalle metanoeo on jälkeenmuutosharkita.] Janita, jälkeenmuutosharkitse sinäkin hairahduksiasi [syntejäsi] mm. myös sitä, että olet poseerannut viekoittelevan näköisesti kuvissa. Ja usko evankeliumi, usko, että Jesus Kristus on Jumalan Poika, ja että hän kuoli ristillä hairahdustemme [syntiemme] tähden, ja että Jumala nosti Jesuksen kuolleista. Ota kaste Jesus Kristuksen nimeen upotuskasteella. Älä tee vääriä tekoja, älä tee hairahduksia. Tee oikein. Ja jos lankeat tekemään jonkun väärän teon, niin jälkeenmuutosharkitse sitä väärää tekoasi ja tunnusta se Jumalalle.

    Raamattu käskee naisia laittamaan itsensä säädylliseen asuun mukaan häveläisyyden ja hillittyyden. 1.Tim. 2:9. Joten ethän enää poseeraa viekoittelevissa asuissa runsaasti meikattuna viekottelevin ilmein. [Mielestäni on hyväksyttävää käyttää hieman meikkiä, puuteria tai muuta ihon virheitä peittävää ainetta sekä hieman kulmaväriä ja hieman ripsiväriä, mutta kyllä runsas meikinkäyttö tekee naisesta mielestäni epäsiveellisen näköisen.]

    Hyvää jatkoa sulle, Janita! Lue https://sanojaevankeliumista.webnode.fi/

    VastaaPoista
  10. Moi Janita! Ethän pahoita mieltäsi tästä viestistäni, mutta jos jälkeenmuutosharkintasi on aitoa, niin varmaankin tahdot poistaa sellaiset kuvat omilta julkisilta sometileiltäsi, joissa poseeraat viekoittelevin ilmein ja epähäveliäästi pukeutuneena.

    Erään opettajan opetus: 'God does not want us to lead others into temptation through our dress, speech or mannerisms.'

    Hyvää jatkoa sulle Janita!

    https://sanojaevankeliumista.webnode.fi

    VastaaPoista
  11. Tiedoksi,

    Janita nukkui pois 27.11.2020.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit